Check out my page
dedicated to The Five Star Stories and Work Shop Cast (link opens in a new window)
五星物語重戰機專頁 (另開新頁)
http://www.geocities.jp/ingenhk0083/

Friday, May 6, 2011

吹水: 科幻類型? 高達類型?

呢篇blog只是說我砌模型既理念/執著

我鐘意高達, 睇高達動畫小說, 買高達模型, 砌模型的時候心在高達, 砌得好唔好別話, 至少砌出來要似高達, 我希望我個飾櫃入面放滿高達模型, 別人看到會有共嗚...而不是用高達模型拼出來, 但是故事中沒有的東西。 不砌高達, 買FIX,Robot魂etc儲的人, o係我心中佢地更加鐘意高達, 從佢地個櫃上面可以見到...沒有將高達變成別的東西, 我看到會有共嗚.

一直都不能明白為何砌高達的風氣同其他科幻類型有咁大分別...舉例 星戰, 五星都不會有改色、*改裝 既玩法 (*不是指detal-up, 而係GPB果種)...而且Bandai又好讚成

說是東西方既差異 講不通. 東方有五星甚至Macross等都不在此例..

一種講法是: 科幻不是真實. 所以可以隨便改... 亦不能解釋高達類為何會走歪, 別人的科幻都是有規有距... 可能我遲出世, 冇見證著高達如何發展成現在的樣子... 想到這裡甚至不明白為什麼: "科幻不是真實" 的講法會成立... 科幻和歷史軍事應該是一樣的呀?!

除非我自己經歷過戰爭, 否則歷史只不過是別人告訴我的故事, 這個程度上歷史不是真實的, 跟科幻故事是沒有分別的... 另一方面, 大家也是聽著同一個故事長大, 知道某些事件發生過...e.g.任何一次殖民星撞擊 ...所有人對呢D事件有共識, 就此而言 科幻 和歷史一樣是"真實的"。 再者那些坦克飛機也只不過是由"某些人"設計出來的, 跟科幻是一樣的, 為何會有分別?! 一架Zaku II J換了噴嘴的話, 就是F型了... 對我來說是真實的。我看到GP01用浮遊炮的反應是跟別人看到南北戰爭時有坦克車是一樣的... 可是高達就是有這種風氣, o係高達圈子內要找到同志很困難, 所以我開始去"學"其他"科幻歷史", 轉型好了。

2 comments:

地理堂 said...

不要忘記 MSV - 這個笨大趁原祖高達餘威猶在而 Z Gundam 未推出期間的天馬行空創作。
[版主回覆05/08/2011 12:09:00]一直在等你回覆哩. 我自己就好明白, 我唔係一個創作/設計者, 最好係老豆食乜我就食乜, 由一個/多個權威、核心 去定立一D規矩、原教旨俾我跟住做... 甚至D唔合理、改設定 etc都包括在內...

地理堂 said...

等我回覆做乜,我都係吹水吧  高達,或廣義地科幻,與歷史軍事模型最大的分別是在科幻模型中,你也可以成為那個權威,祇要你做的與大部份人的共識沒有很大的出入就行了。例如 Gundarium,我們祇知道它是高達身上的素材,但在剛「出爐」後它是甚麼顏色的?黑色?銀色?會不會氧化?生的氧化鏽像鋁般還是像鐵般?一日沒有一套高達動畫明確說明的話,大家都祇可以一味靠估(作)。我夠聲大的話就是權威!相反地,二戰的虎式坦克用的是鋼不是鋁,這是文獻中有記錄的事實,所以虎式坦克新掉漆的地方要像鋼不能像鋁。在這意義上你我都不是權威,都不能一味靠估靠作。辯證是很多軍事模型迷樂此不疲的「娛樂」呢! 其實除了【高達】外,【Ma.K.】的模型也是很天馬行空讓模型人自由創作的。甚至乎有時翻開模型書可見,【機動警察】有一些自由構思的 labor,【裝甲騎兵】的狗也是五花八門。連【宇宙戰艦】中都有好多在松本零士筆下沒有見過的戰艦。祇不過高達世界特別廣也特別深,讓模型人自由創作的空間也特別大,看上去似乎高達特別吸引模型人改造吧。
[版主回覆05/10/2011 07:52:00]得我一個o係度, 點刺激到大腦嘩. o係第D高達forum日日都會見到D睇落好有質素, 似層層的吹水文, 甚至將官方改設定/筆誤. 都有辦法合理化/修正過來 e.g. 點解0083果架艦同0079 Gwazine同級但係足足長左一倍etc. 佢地D論點都唔係官方的, 不過做到符合宇宙觀之內將Missing link補完。o係fan層面而言,我鐘意呢種科幻。奇幻作品之中如魔戒, 有詳細既宇宙觀/編年史同語言, 入面出現既魔法, 雖然係吹水, 都係有框下底下先成立, 不像哈利波特咁, 一時可以time travel, 一時又點點點, 好多臨時諗出黎既屈機技倆。 OO高達那種到結尾才走班外星人出黎, 好似使徒咁食左人地架MS之後同化, 就是後者了。唔少人睇完都拆櫈, 一開始將宇宙觀設定成Eva咁就不會虎頭蛇尾了。 作者而言, 富野一直後悔不能將高達一統歸宗, 反而象新教一樣不斷變種, 集體創作似乎係成因之一。對比五星大神一個教宗, 對作為信眾的黎講就方便得多了。 模型方面, o係我觀察既例子之中, 多色成形膠模將上色同改色劃上左等號, 初心者都會以為上色的話, 就一定要custom, 這不是為模型上色的原意嘛?! 引發一連串謎思, 例如OOB一字既用法, 現在成為了指"剪件、snap", 純綷上色補筆地已被排除於OOB外了